Vill du lyckas inom försäljning?
Jag hävdar att för att lyckas med försäljning måste du visa ett värde som motiverar en kostnad.
Lyckas du inte med din försäljning? Har du verkligen visat värdet av din produkt eller tjänst för din tänkta kund? Eller litar du på att din kund vet vilket värde dina produkter eller tjänster har? Ta stafettpinnen och led samtalen. Berätta vilket värde dina produkter eller tjänster har för din tänkta kund!
Case studie 1
Tänk dig att du skall motivera din mormor att köpa en smartphone istället för en vanlig mobiltelefon. Hur går dina tankar? Vad skall du presentera? Vilka fördelar (värden) tänker du berätta om? Räcker det med att bara säga: ”Men snälla rara mormor, en smartphone är mycket bättre än en vanlig mobiltelefon”. Gör du detsamma i dina kundmöten?
Frågor att fundera över:
- Visar jag verkligen värdet av min produkt eller tjänst för min tänkta kund?
- Är det värde jag isåfall presenterar tillräckligt värdefullt att motivera kostnaden för din produkt eller tjänst?